سئوی محصول

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول

برای پیشرفت و بالا بردن یک فروشگاه اینترنتی باید به موارد زیادی توجه کنید. مواردی مثل سئو و بهینه سازی فروشگاه و یا مواردی که رضایت و اعتماد کاربران را کسب کند و فروشگاه را به مشتریان بشناساند.

در این مقاله در مورد سئوی ووکامرس و شیوه‌هایی برای بهتر کردن فروشگاه می‌پردازیم.

استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت که معمولاً با فرمت‌های html یا xml می‌باشد، سبب می‌شود تا سایت به طور کامل در گوگل نمایش داده شود و سازماندهی شود. نقشه سایت یعنی لیستی از برگه‌ها و پست‌ها و کلیه صفحات وب سایت شما. این نقشه را به کمک افزونه‌های مختلفی می‌توانید تهیه کنید. نقشه سایت یک مورد بسیار مهم برای سئوی ووکامرس و فروشگاه می‌باشد.

استفاده مناسب و معقول از کلمات کلیدی (keyword)

همه با تعریف کلمات کلیدی آشنا هستید ولی برای کسانی که شاید هنوز مبتدی‌تر باشند ابتدا کلمه کلیدی را تعریف می‌کنیم.

کلمات کلیدی یعنی کلمات و اصطلاحات یا عبارات خاصی که در متون و پست‌های سایت به کار می‌رود و هدف آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو‌گر می‌باشد.

به طور مثال اگر شما سایت جواهرفروشی دارید بیشتر لغاتی که استفاده می‌کنید مربوط به جواهر و طلا و … می‌باشد. پس هیچ وقت سایت شما در نتایج گوگل و یا سایر موتورهای جست‌و‌جو‌گر برای کسی که به دنبال لباس می‌گردد دیده نمی‌شود.

البته سایت‌هایی که جواهر می‌فروشند یا در مورد جواهر اطلاعات می‌دهند بسیار زیاداند. و سایت شما در صورتی در صفحه اول ظاهر می‌شود که سئوی آن خوب باشد و در آن کلمه کلیدی به رتبه خوبی رسیده باشد. ممکن است سایت شما در کلمه جواهر در نتایج ابتدایی دیده شود ولی در کلمه طلا هنوز جایگاهی کسب نکرده باشد.

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول

هر صفحه سایت شما و هر محصول شما می‌تواند کلمه کلیدی خاص خودش را داشته باشد.

انتخاب کلمه کلیدی مرحله اول است. شما باید کلمه کلیدی مناسب را برای وب سایتتان استفاده کنید. فرض کنید در سایتتان فقط انگشتر و دستنبد طلا می‌فروشید. پس باید کلمات کلیدی شما هم برای آن محصولات انگشتر طلا و دستبند طلا باشد. نه اینکه فقط کلمه طلا را به عنوان کلمه کلیدی خود انتخاب کنید. باید در نوشته خود از عباراتی مثل انگشتر طلا و دستبند طلا استفاده کنید. در این صورت اگر کاربری دستنبد طلا را در نت سرچ کند، صفحه‌ای که شما در آن از کلمه دستنبد طلا استفاده کردید شانس بیشتری نسبت به صفحه‌ای که در آن از انگشتر طلا استفاده کردید، دارد.

 

عنوان و توضیحات متای محصول

عنوان و توضیحات متای محصول تأثیر بسزایی در سئوی محصول و بهینه سازی آن دارند. سعی کنید کلمه کلیدی انتخابی را در عنوان و توضیحات متا به کار ببرید. این کار باعث افزایش رنکینگ صفحه می‌شود.

عنوان و توضیحات متا باید با طول مشخص باشند تا در صفحه جست و جو دیده شوند. معمولاً برای عنوان 50 تا 60 کاراکتر و برای توضیحات متا 150 تا 160 کاراکتر باید نوشته بشه.

این مطلب هم می تواند برایتان مفید باشد:
خطای صفحه سفید وردپرس

 

تولید محتوای مناسب برای صفحه محصول

سعی کنید برای اعتبار فروشگاه‌تان در توضیحات محصول از مطالب کپی شده و قدیمی استفاده نکنید. محتوایی با کیفیت و با مفهوم برای محصولتون بنویسید. محتوا باید شامل کلمات کلیدی باشه تا در سئوی محصول هم تأثیر بذاره.

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول

تصاویر باکیفیت و اختصاصی بگیرید.

سعی کنید از محصولاتتان از زوایای مختلف عکس بگیرید تا مشتری بهتر با محصول آشنا شود. و همچنین اگر تصاویرتون منحصر به فرد باشه یعنی از سایتهای دیگه کپی نباشه در دیدگاه مشتری بهتره.

سعی کنید تصاویر رو سئو کنید و در توضیحات و نام تصویر از کلمه کلیدی استفاده کنید. این کار در بهینه سازی تصاویر در موتور جست و جو مفید می‌باشد.

 

 بخشی برای درج نظر مشتری قرار دهید.

مردم معمولاً دوست دارن نظر استفاده کنندگان یک محصول را بدانند تا نظر فروشنده محصول را. دوست دارن بدانند کسی که محصول را خریده آیا از محصول رضایت داشته یا نه. مشتری‌ها اغلب زمانشان را صرف خواندن نظرات می‌کنند تا توضیحات.

در محصولات قسمت دیدگاه را فعال کنید. این کار باعث بهبود رتبه گوگل هم می‌شود.

سعی نکنید فقط نظرات خوب را قرار دهید. وقتی همه نظرات مشتریان را قرار دهید اعتماد کاربران نسبت به سایت افزایش می‌یابد.

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول 2

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول 2

ایجاد وبلاگ برای فروشگاهتان

اگر می‌خواهید سایت خوبی داشته باشید باید یک وبلاگ خوب داشته باشید. پست‌های وبلاگ رو میتونید در دسته‌های زیر بنویسید:

اخبار فروشگاه

اطلاعیه‌ها و بروزرسانی های محصولات

اخبار حوزه فعالیت سایت و محصولاتتان

آموزش نحوه استفاده و یا دادن اطلاعات در مورد یک محصول

داشتن بلاگ علاوه بر این که به بالا آمدن رتبه شما کمک می‌کند، سبب می‌شود مشتریان شما بیشتر شوند. خیلی‌ها در نت به دنبال اطلاعات رایگان می‌گردند. اگر شما اطلاعاتی در حوزه فعالیتتان به صورت رایگان به کاربرها بدهید و آن‌ها به سمت سایتتان هدایت کنید، دیر یا زود همین کاربرها مشتری‌هایی دائم می‌شوند.

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول 3

چند توصیه برای بالا بردن سئوی ووکامرس و سئوی محصول 3

سهولت دسترسی کاربرها

یکی از مواردی که باید در طراحی سایت رعایت کنید، این است که کاربرها به راحتی بتوانند به تمام قسمت‌های وب سایتتان دسترسی داشته باشند. اگر مشتری با اولین ورود به سایت شما به نتیجه دلخواهش نرسد ممکن است سایت را ترک کرده و دیگر به آن سر نزند. برای کاهش این موارد بهتر است در صفحه اصلی قسمت‌های مهم سایت را معرفی کنید تا کاربر به راحتی بتواند نیاز خودش را پیدا کند.

 

کاهش زمان بارگیری سایت

طبق گزارشات حدود 40 درصد افراد به دلیل بارگذاری کند وب سایت آن را ترک می‌کنند. زمان مناسب برای بارگذاری وب سایت 3 ثانیه می‌باشد. اگر سایت شما بیشتر از این زمان نیاز دارد باید به فکر چاره باشید. برای حل این مشکل می‌توانید از تصاویر با حجم کم استفاده کنید و در بروز رسانی‌ هاست دقت کنید.

 

شما میتونید از افزونه Yoast SEO برای سئوی محصول استفاده کنید. این افزونه به طور کامل در این لینک توضیح داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *