چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟ 2

چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی ، کلمه ای است که باید مقاله تان بر پایه آن نوشته شود.

کاربران هنگام سرچ در گوگل یک کلمه یا عبارت یا حتی یک جمله یا سوال را سرچ می کنند. مطالبی که در صفحه اول یا دیگر صفحات گوگل یافت می شود برپایه آن موضوعی که سرچ شده نوشته شده اند و یا آن عبارت را درون متن خود دارند.

اگر کلمه ای مد نظر شما است که دوست دارید کاربران هنگام سرچ در گوگل در صفحه نتایج سایت شما را ببینند، باید حتما یک مقاله در سایتتان بر پایه آن عبارت بنویسید و آن را سئو کامل کنید. نوشتن مقاله ای که شما را در صفحه های نخست قرار دهد کار دشوار و زمان بری است ولی غیر ممکن نیست.

چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟

چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟

برای تعیین کلمه کلیدی به نکات زیر دقت کنید:

1-احتمال سرچ آن کلمه توسط کاربران:

در انتخاب کلمه کلیدی باید دقت کنید که احتمال جست و جوی این عبارت توسط کاربران وجود داشته باشد. با استفاده از گوگل ترند میتوانید میزان جست و جوی هر عبارت در اینترنت را ببینید.

برای استفاده از گوگل ترند (google trends) ابتدا کشور مد نظر خود را ایران قرار دهید. سپس در کادر جست و جو عبارت یا جمله خود را وارد نمایید.

چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟ گوگل ترند

چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟ گوگل ترند

2-به کار بردن عبارت کلیدی در عنوان:

سعی کنید عبارت کلیدی را در عنوان و مخصوصا اول عنوان به کار ببرید.

3-به کار بردن کلمه کلیدی در پاراگراف اول:

باید در همان جملات نخست مطلب خود به کاربر بگویید این مطالب همان چیزی است که میخواهید. اغلب کاربران همان پاراگراف اول را میخوانند و اگر به چیزی که میخواهند نرسند صفحه را می بندند. پس مستقیم بروید سر اصل مطلب و حاشیه سازی نکنید. حتما در پاراگراف اول متنتان کلمه کلیدی را به کار ببرید.

این مطلب هم می تواند برایتان مفید باشد:
افزونه SEO SQUIRRLY برای بهینه سازی و سئوی وردپرس

4-به کار بردن کلمه کلیدی در طول متن:

در طول متن هم حتما چند بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. البته با توجه به حجم متن. افزونه Yoast SEO درصد استفاده از کلمه کلیدی با توجه به حجم متن را به شما می گوید. اگر بیش از حد از کلمه کلیدی در طول متن خود استفاده کنید، در گوگل رتبه منفی می گیرید.

5-کلمه کلیدی را یک بار در سایتتان استفاده کنید:

عبارت کلیدی که برای مطلب خود تعیین می کنید نباید در مطالب قبلی سایت شما به عنوان عبارت کلیدی استفاده شده باشد. افزونه Yoast SEO در صورتی که از یک کلمه قبلا در وب سایتتان استفاده کرده باشید به شما اخطار میدهد.

 

چرا از هر کلمه کلیدی فقط یه بار در مطالب سایتمان استفاده کنیم؟

خب بذارید اینطوری بگم، شما قراره با وب سایت های دیگر در آن کلمه کلیدی رقابت کنید نه با وب سایت خودتان. پس اگر شما در یک سایت از یک عبارت کلیدی در دو مطلب استفاده کرده باشید، به گوگل می گویید هر دو مطلب من خوب است و باید در جایگاه اول باشد، که این کار غیر ممکن است و برای سایت شما رتبه منفی دارد.

اگر در یک مطلب با عبارت کلیدی مورد نظر رتبه نیاوردیم چه کنیم؟

اگر مطلب شما رتبه کسب نکرده بهتر است همان مطلب را ویرایش کنید، نه اینکه مطلب جدیدی بنویسید.

همان مطلب قبلی را ویرایش کنید و نکات جدید اضافه کنید یا عکس های بهتر و باکیفیت تر ، فیلم یا پادکست برای مخاطب و هر آنچه به نظر شما متن شما را تکمیل تر می کند به آن اضافه کنید.

در صورتی که بخواهیم از یک کلمه در چند مطلب استفاده کنیم، چه کنیم؟

بعضی مواقع بعضی سایتها مجبورند از یک کلمه در چند مطلب استفاده کنند. مثلا یک فروشگاه لباس فروشی عبارت کلیدی بیشتر پست هایش شامل کلمه لباس هست. ادمین سایت می تواند کلمه کلیدی را به شکل های گوناگون مثل : قیمت لباس، لباس ارزان، لباس شیک، فروشگاه لباس، خرید اینترنتی لباس، یا کلمات متردافی مثل: پیراهن، دامن، تی شرت و …. را در مطالب خود به کار ببرد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *